Dipl.-Päd. OStR Christian Sombetzki

Lecturer

   

Goethe University Frankfurt a.M.
Faculty of Social Sciences
Institute of Sociology

Campus Westend - PEG Building
Post office box 18
Theodor-W.-Adorno-Platz 6
60323 Frankfurt am Main

Email: sombetzki(at)soz.uni-frankfurt.de

   

Office hours by appointment via e-mail

Unfortunately, I am unable to provide seats on the First State Exam.

Homepage of the Professorship


VITA RESEARCH AREAS  |  TEACHING  |   PUBLICATIONS AND PRESENTATIONS


Vita

  • since 2021: Lecturer for Educational Sciences, Goethe-University Frankfurt, and teacher at the Alice-Eleonoren-School in the professional field of social work

  • 2016–2021: Educational Scientist, Goethe-University Frankfurt, Professorship Ferdinand Sutterlüty

  • 2001–2016: Teacher at the Alice-Eleonoren-School in the vocational field of social work

  • 2001: Second State Exam after legal clerkship at the Alice-Eleonoren-School in Darmstadt
  • 1991–1999 Teacher training in biology and social studies and studies of educational science with focus on social pedagogy and social work at the TU Darmstadt and the Goethe University Frankfurt
  • Degree: First State Exam for the teaching profession at Haupt- and Realschulen and diploma pedagogue
  •  1999: Recognition of the diploma as the First State Exam for the teaching profession at vocational schools
     

up



Research Areas

Teaching in Educational Sciences

up



Publications and Presentations

  • Frowerk, J-U., Sombetzki, C., Stiftung Mitarbeit (Hrsg.): Kinderpolitik-Kinderbeteiligung. Kinder- und jugendpolitische Beteiligungsmodelle. Bonn 1999.
  • Schneider, Wendlandt, Sombetzki: Wie Schulen miteinander lernen können. In: Basel, Giebenhain, Rützel (Hrsg.): Peer-Evaluation an beruflichen Schulen. Paderborn 2006.

up



Teaching Summer Term 2023

Education and learning in childhood

Teaching in previous semesters

  • Education and learning in childhood (summer term 2023)
  • Pädagogische Handlungsprobleme in Schule und Unterricht (winter term 2022/23)
  • Lehramtsstudium zwischen Berufswahlmotiven und Arbeitsfeldorientierung (summer term 2022)
  • Herausforderungen des Lehrer*innenhandelns (winter term 2021/22)
  • Bildung und Lernen in der Kindheit (summer term 2021)
  • Begleitung der Schulpraktischen Studien (summer term 2021)
  • Die Sozialisationsinstanz Schule zwischen Erziehungsauftrag und Wissensvermittlung (winter term 2020/21)
  • Aktuelle Diskurse zur Belastung und Beanspruchung im Lehrer*innenberuf (winter term 2020/21)
  • Bedeutsame Ansätze zur Erforschung des Lehrer*innenberufs (winter term 2020/21)
  • Begleitung der Schulpraktischen Studien (winter term 2020/21)
  • Bildung und Lernen in der Kindheit (winter term 2019/20)
  • Bedeutsame Ansätze zur Erforschung des Lehrer*innenberufs (winter term 2019/20)
  • Gewalt und Konflikt in Familie, Peer Group und Schule (summer term 2019)
  • Lehramtsstudium zwischen Berufswahlmotiven und Arbeitsfeldorientierung (summer term 2019)
  • Bildung und Lernen in der Kindheit (winter term 2018/19)
  • Bedeutsame Ansätze zur Erforschung des Lehrerberufs (winter term 2018/19)
  • Gewalt und Konflikt in Familie, Peer Group und Schule (summer term 2018)
  • Begleitung der Schulpraktischen Studien (summer term 2018)
  • Lehrerpersönlichkeit als grundlegende pädagogische Kategorie (summer term 2018)
  • Aktuelle Diskurse zur Belastung und Beanspruchung im Lehrerberuf (winter term 2017/18)
  • Die Sozialisationsinstanz Schule zwischen Erziehungsauftrag und Wissensvermittlung (winter term 2017/18)
  • Begleitung der Schulpraktischen Studien (winter term 2017/18)
  • Gewalt und Konflikt in Familie, Peer Group und Schule (summer term 2017)
  • Zentrale Herausforderungen des Lehrerhandelns (summer term 2017)
  • Begleitung der Schulpraktischen Studien (summer term 2017)
  • Bildung und Lernen in der Kindheit (winter term 2016/17)
  • Lehramtsstudium zwischen Berufswahlmotiven und Arbeitsfeldorientierung (winter term 2016/17)
  • Begleitung der Schulpraktischen Studien (winter term 2016/17)