Jansen, Max; Becker, Birgit; Salikutluk, Zerrin; Garritzmann, Susanne; Roßteutscher, Sigrid (2024):
I (don't) need to know that I can make
it. Socioeconomic differences in the link between students' academic self-efficacy and their educational aspirations and decisions. Cogent Education
Link zum Artikel
*Zimmermann, Thomas (2024): Explaining differences in decision-relevant
educational knowledge between parents with and without an immigrant
background in Germany. Research in Social Stratification and Mobility (Volume 90)
Link zum Artikel
*
Becker, Birgit und Maximilian Weber (2024): Die Thematisierung von
Integration und Inklusion in Kindergartenkonzeptionen. Zeitschrift für
Erziehungswissenschaft.
LInk zum Artikel
Raschke,
Eva und Birgit Becker (2023): Die Rolle von Migrationsstatus und
migrationsspezifischen Bedingungen für die soziale schulische
Integration in der Sekundarstufe I. Zeitschrift für Flucht- und
Flüchtlingsforschung, 7, 2: 320-359. DOI: 10.5771/2509-9485-2023-2-320
Link zum Artikel
* Becker, Birgit, Eva Raschke, Svenja Vieluf, Susanne Böse,
Anna Laschewski, Dominique Rauch und Patricia Stošić (2023): Teaching
refugee students: The role of teachers' attitudes towards cultural
diversity. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 29, 4: 369-383.
DOI: 10.1080/13540602.2023.2191178
Link zum Artikel
* Becker, B., Gresch, C. und Zimmermann, T. (2023): Are They Still
Aiming High? The Development of Educational Aspirations of Lower
Secondary School Students With Immigrant Backgrounds in Germany.
International Migration Review, 57, 3: 1216-1248. DOI:
10.1177/01979183221112404ay
Link zum Artikel